رفتن به نوشته‌ها

چگونه یک برنامه پیام رسان میتواند برایتان پول ساز باشد ؟

بازاریابی تلگرامی برای ترویج کسب و کار آنلاین : چگونه یک برنامه پیام رسان میتواند برایتان پول ساز باشد ؟

بازاریابی اینترنتی: همیشه هدف آن یافتن راه های بازاریابی جدید و ابزار مناسب برای ترویج کسب و کار آنلاین است. شبکه های اجتماعی در حال حاضر کاربران فعال زیادی را جذب میکنند، بنابراین عجیب نیست که تقریبا همه ی کمپین ها یک حساب شرکتی مخصوص به خود را در فیسبوک، توییتر، لینکدین یا اینستاگرام داشته باشند.
اما به دلیل تعداد بالایی از اسپانسر ها، مطالب ،کمپین های تبلیغاتی و پرسشنامه ها که هدف همگی آنها بالابردن میزان شناخت برندشان و کشاندن ترافیک اینترنت به سمت وب سایت هایشان است، که درگیری رقابتی نسبت ا دشواری میباشد.
این باعث میشود تا افراد تازه وارد به دنبال راه های دیگر برای رسیدن به هدفشان باشند. بسیاری از آنها همچین فرصت هایی را در پیام رسان ها پیدا میکنند که حتی سریع تر از آنچه در گذشته در شبکه های اجتماعی انجام میشد، است .تلگرام امروزه یکی از سریع ترین تازه واردان درحال توسعه است که توانسته جایگاهش را در بین پیشگامان بدست آورد .

در این پست، میخواهم در مورد بازاریابی تلگرامی صحبت کنم: که یک روند بازاریابی تماما جدید که شدیدا در حال توسعه است ،اما از قبل کارآیی خود را ثابت کرده است. این پیام رسان طراحی شده تا برقراری ارتباط با مخاطب مورد نظرتان ،به اشتراک گذاری مطالب و یا راه اندازی کمپین های تبلیغاتی را راحت تر کند. ولی با وجود این مزایا، هنوز از رقبای خود سرتر نیست و همه این ها ارزش صحبت در این رابطه را میدهد.

تلگرام: یک برنامه پیام رسان ابری است.که برای دسکتاپ و دستگاه های موبایلی موجود است و از سطح بالایی از امنیت اطلاعات را دارد. تلگرام حدود 100میلیون کاربر دارد و روزانه 15 میلیارد پیام در آن رد و بدل میشود، بیش از 220,000 نفر روزانه به عضویت آن در میایند. میزان بودجه ی صرف شده برای تبلیغ برنامه: 0 دلار. تلگرام برنامه ایی رایگان است و منبع مالی اصلی آن پول های اهدایی میباشد.
شناسایی مزایا:

امروزه بسیاری از تجارت های داخلی از پیام رسان ها برای برقراری ارتباط با مشتریانشان ،قبول سفارشات و پاسخ به سوالات مختلف، نظرها و شکایات استفاده میکنند .یکی از مهمترین مزایای همچین ابزار ارتباطی این است که برای کار با آن نیازی به متخصص جداگانه نیست: بات های تلگرام همه چیز را سریع و بدون تلاش اضافی انجام میدهند.
بات ها “روبات ها” نه تنها میتوانند کاربرانی را با اطلاعاتی بر سوال های خاص فراهم کنند ،بلکه میتوانند ویدئو، عکس ،اسناد را ارسال کنند، پرداخت ها را دریافت و ارسال کنند، اطلاعات مخاطبین شما را برای مفیدترین جواب ها پردازش کنند و …
فرصت های فراهم شده توسط این برنامه بسیار گسترده هستند و کمپانی هایی که با این سیستم کار میکنند میتوانند مزایای زیادی را برای مشتریانشان ارائه کنند.
مزایای کلیدی ارائه شده توسط تلگرام عبارتند از:
• خدمات امنیتی
• سفارشات آنلاین • ساپورت از Real-Time
• دستیار شخصی
• فیدبک “بازخورد” به مشتری
• ارتباط و هماهنگی تیمی
• اطلاعات به روز شده
• رواج دادن محصول
• افزایش بازدید های سایت
• افزایش آگاهی نسبت به برند ها
• پشتیبانی بی وقفه از مشتریان
• راهی اضافی برای پروسه ی پرداخت
علاوه بر این در صورتی که بخواهید از تلگرام به عنوان منبع اطلاعات در خصوص برندتان و سرویس های تولید شده خود استفاده کنید، این پیام رسان از ابزارهای دیگر نیز بهره میگیرد:
• خبرنامه
• کانال رویداد های تجاری
• سرویس عملی و پشتیبانی
• فراهم آورنده فیدبک
• راه های تخفیف
• چت غیر رسمی با مشتریان در در خصوص محصولات
• کانال برای به اشتراک گزاری درمورد اخبار محصولات:به روزرسانی ها ,جوایز معتبر و غیره
• راه اندازی بر نامه عمل
راه اندازی یک برنامه عملی:

اول از همه باید بدانید که هیچ گونه تبلیغی در تلگرام وجود ندارد و نمایش داده نمی شود.این سیاست رسمی سازندگان آن است که درحال حاضر طرفداران زیادی را از سایر پیام رسان ها به سوی خود جذب کرده است. این به شما یک مخاطب فعال میدهد که از جدید ترین روند آنلاین باخبر است و از قید و بند آگهی های مزاحم قدیمی آزاد شده است. این ها همان مشتریانی هستند که دیگر از رقبای شما که دارای تبلیغات اسپانسر دار بودند خرید نمیکنند و شما با استفاده از کمی تخیل و یک سری راه حل های غیر استاندارد میتوانید آنها را به سوی خود جذب کنید.
ساخت یک کانال

ساخت کانال تلگرام بهترین گزینه برای کمپانی ها ساخت یک کانال تلگرامی بزرگ است. که این امکان را به شما میدهد تا پیام هایی بسازید که توسط تمامی مشترکین شما به اشتراک گذاشته میشود. شما به راحتی میتوانید تعداد گسترده ای مخاطب را با تعداد پست های نامحدود داشته باشید. فقط مدیر است که میتواند کانال را بچرخاند. در صورتی که نیاز به کمک داشته باشید – میتوانید ادمین های دیگر را از تیم خود اضافه کنید.
در صورتی که نخواهید شخص دیگری مطلبی در کانال بگذارد “بسیاری از کانال ها به این شکل کار میکنند” میتوانید این امکان را برای همه به جز مدیر ببندید به اینگونه که هنگامی که شما پستی را میگذارید نام کانال نوشته میشود نه شما.
وقتی به درستی مدیریت شد، کانال شما میتواند به یک منبع عالی از پیشنهادات خاص و تبلیغات برای به اشتراک گذاری با مشتریان تبدیل شود. هنگامی که شما مطلبی جدید در یک کانال میگذارید، آنها مستقیما یک اعلان از تلفن همراهشان دریافت میکنند که این باعث دسترسی آسان تر و اطلاع رسانی سریع تر نسبت به سایر روش ها میشود.
کانال های خصوصی در مقابل عمومی

وقتی کانالی میسازید، شما میتوانید آن را یا شخصی یا عمومی کنید. تفاوت اصلی بین آن دو در این است که برای ورود به کانال های شخصی، کاربران باید از ادمین اجازه دریافت کنند. شخصی سازی این امکان را میدهد که میخواهید چه کسی را در آن کانال ببینید. در صورتی که بخواهید پیشنهاد هایی را تنها در اختیار تعداد محدودی از افراد وفادار یا تازه واردها قرار دهید، این یک روش عالی برای مشکلتان است .
در حالی که این ناتوانی در آشنا شدن با نوع اطاعاتی که در یک کانال و کانال های عمومی گذاشته میشود، ممکن است که برای بعضی از کاربران خیلی جدی باشد که به اندازه کافی برای جلوتر رفتن قوی نخواهند بود. این مقدار تعیین کننده ای از کاربران نیست، امّا بعضی از مردم برای این چیزها کم طاقت هستند، پس این را در ذهن خود نگه دارید روبات های تلگرامی این مرحله نیازمند یک سری مهارت های برنامه نویسی و یا متخصصانی که در این زمینه تجربه دارند است، اما در نهایت شما با بهینه سازی هایی در این روش و مقایسه مزایای آن با سایر کانال های ارتباطی، شما راضی و خوشحال خواهید بود. ربات های تلگرام کانال شما را با فرصت های گسترده برای دریافت اطلاعات، حل کردن مشکلات متفاوت و… توانمند میسازد .
ربات تلگرام: یک اکانت که توسط نرم افزار کار میکند، نه شخص.
ربات تلگرام یک سری امکانات منحصر به فرد دارد؛ مانند:
• آموزش
• بازی کردن
• جست و جو در وب
• یادآوری
• اتصال به دیگر کاربران
• ادغام شدن با سایر خدمات
• اعلام کردن
• برنامه ریزی
• رد کردن Command در شبکه
بنابراین ،با پیاده سازی چنین ربات هایی به کانالتان ، شما شدیدا میتوانید خطاهای انسانی و لزوم استخدام مدیرهای اضافه ، بازاریاب و یا دستیار را کاهش دهید.در حال حاضر کانال های زیادی هستند که دارای همچین ربات هایی هستند. پس شما میتوانید ببینید که چگونه کار میکنند و نسخه مربوط خود را بر اساس تاثیرات شخصی خود شرح دهید.
تلگرام ساخت روبات ها را به سادگی و راحتی هرچه تمامتر ساخته است. با توضیخات جزئی که قدم به قدم شما را دنبال میکند، شما تمامی مراحل را در محیط تلگرام انجام میدهید. برای شروع کار با ربات تلگرام خودتان، ربات Chatfuel را اضافه کنید و مراحل را دنبال کنید. اگر شما مهارت های برنامه نویسی دارید، میتوانید مستقیما به صفحه توسعه دهندگان تلگرام بروید و وارد عمق پروسه شوید.
استیکرهای تلگرام

استیکر تلگرام یکی راه دیگر برای شخصی سازی کانالتان و جذاب و گیرا کردن آن برای طیف مختلفی از کاربران ،ساختن استیکر “برچسب” مربوط به برندتان با استفاده از استیکر تلگرام است .این کار استاندارد خاصی ندارد و راهی است تا کمی جنبه شادی و سرگرمی را به کانال اضافه کنید و همچنین آگاهی نسبت به برندتان را افزایش میدهد .هنگامی که کاربران استیکر جدیدی به پروفایل خود اضافه کنند، میتوانند آنها ار در پیام های شخصی یا کانال های دیگر مورد استفاده قرار دهند.
این امکان یک تغییر بزرگ برای تقویت بازاریابی تلگرامی برای طراحان، هنرمندان یا فقط افراد فعالی که میخواهند کانالشان را توسعه دهند است .استیکرهای اینجا بسیار جذاب و محبوب هستند، پس کاربران از این سرویس قدردانی خواهند کرد .علاوه بر این، میتوان در عرض چند دقیقه یکسری استیکرهای سفارشی و درخواستی ساخت اگر بدانید چه میخواهید و همچنین از قبل یکسری مواد را آماده کنید.
بسته به اهدافی که دنبال آن ها هستید، مجموعه ی استیکرهای شما میتوانند به عنوان پروژه ای جداگانه مورد استفاده قرار گیرند و یا جزئی از کمپین بازاریابی تلگرامی شما باشد ” تبلیغ محصولات جدید، رقابت، بیان تمایلات برند جدید، توانمند سازی موضوع مطالب و”…
برای ساخت یک مجوعه استیکر جدید اکانت stickers@ را اضافه کنید و ربات تلگرام شما را در مورد همه نکات و دستورالعمل ساخت آن راهنمایی خواهد کرد. برای اینکه ببینید استیکر بعد از پیاده سازی چه شکلی است، استیکر های که توسط کاربران دیگر ساخته شده را پیدا کنید .
اگر میخواهید روی ساخت استیکر ها کار کنید، مراحل زیر را به خاطر بسپارید:
1. تصاویر مورد استفاده حداقل512 پیکسل حداقل در یک طرف باشد “طول یا عرض”
2. عکس نمیتواند تحت هیچ گونه کپی رایتی قرار بگیرد.
3. قالب پیشنهادی PNG است.
4. تصاویر باید دارای فریم سفید و سایه باشند.
5. عکس ها میتوانند با نسخه موبایل و دسکتاپ آپلود شوند.
درصورتی که هر مشکلی در خصوص ساخت استیکرها داشتید یادتان باشد تا از آنها بپرسید – ربات تلگرام اینجاست که به شما کمک کند تا در زمان و تلاش در انتخاب عکس نامرتبط، ساخت استیکر هایی که شما به آن نیاز ندارید، پردازش تصاویری که خوب به نظر نمیرسند و …صرفه جویی کنید.
و چند چیز دیگر

وقتی در مورد کمپین های بازاریابی جدید صحبت میکنیم که هدف آنها افزایش فروش یا افزایش شهرت برندها، افزایش ترافیک به سمت سایت ها یا بهبود حمایت از مشتری، ما متوجه میشویم که تمامی مزایا باید برجسته و مشاهده شود ،تلگرام چیزهای دیگری برای شما دارد.
اول از همه تلگرام برای ذخیره داده ها به هیچ گونه فضای حافظه در دستگاه شما نیاز ندارد .این برنامه به طور %100 از فضای ابری استفاده میکند.بنابراین هیپ گونه اطلاعات و داده ایی در دستگاه شما نگه داده نخواهد شد مگر اینکه شما مایل به دانلود آنها باشید. این موضوع باعث شده تا عمر تلگرام بیشتر باشد، زیرا بسیاری از کاربران برنامه هایی را که از همان ابتدا فضای حافظه بیش از حد اشغال میکنند را، حذف میکنند.
علاوه بر این تلگرام متعلق به هیچ سازمان جهانی نیست و سیاست فعلی آن این است که “قابل فروش نیست .”بنابراین کاربران تلگرام نگران این نباشند که بازار بزرگی مثل فیسبوک روی آن کنترلی کند ،طراحی، عملکرد وسیاست این برنامه را مطابق با خواسته های خود عوض کند .تلگرام پروژه ایی بدون سود است. هدف اصلی آن دسترسی آسان کاربران به کارآمد ترین سیستم پیام رسانی است نه پول درآوردن از تبلیغات و امکانات پیشرفته پولی یا پکیج سرویس ها.
چیزی که یک علاقه خاص برای فروشگاه های آنلاین نشان میدهد ،امکان انتقال مستقیم پول است که برزیل و روسیه شروع شده ولی الان فراتر شده است. با کنار هم داشتن سطح امنیت بالا و سیستم پیچیده ذخیره اطلاعات، تلگرام این بازی پولی را میبرد. برنامه یک ربات مخصوص دارد – MoneyTalk – به کاربران امکان انتقال پول را میدهد .تیم تلگرام نسبت به این امکان بسیار مطمئن است که برای کسی که بتواند این سیستم را هک کند مبلغ 200,000دلار در نظر گرفته است.
قسمت نهایی

تلگرام امسال تولد 4 سالگی خود را جشن میگیرد – با اینکه 4 سال زیاد نیست ولی با این حال راه و شیوه تاثیر گذار را با عنوان یک برنامه پیام رسان طی کرده است. اولین بار شهرت خود را در روسیه و برزیل کسب کرد و درحال حاضر درحال گسترش در کل جهان میباشد. موقعیت پیشگام در بازار به دلیل سیاست امنیت بینظیر آن، نبود تبلیغات، سیاست رایگان بودن، طراحی کارآمد و غیره است .همه این ها باعث شد تا تلگرام راهی عالی برای توسعه کاری، افزایش شهرت برند، وفاداری مشتریان، نرخ ترافیک و فروش باشد .تنها یک حساب کاربری ایجاد کنید، کانالی جدید بسازید و مطالب مختلف را با کاربران به اشتراک بگزارید. این پیام رسان برای راه اندازی مسابقات مختلف، پاسخ به سوالات، ارائه محصولات تازه و به اشتراگ گزاری مطالب جدید در رابطه با نام تجاری و خریداری کردن است.
طراحی تلگرام بسیار کاربر پسند میباشد. بنابراین هنگام کار با آن مشکلی نخواهید داشت. حتی اگر شما هیچ تجربه ایی در برنامه نویسی و طراحی نداشته باشید، شما همچنان شانس برای ساخت یک کانال جدید با آپشن های حرفه ایی و کارآمد برای اینکه چیزی فراتر از رقبای خود برای جذب مشتریانی از تمام جهان دداشته باشید را دارید. حتی اگر شما یک متخصص در امر بازاریابی یا صاحب یک تجارت هستید ،تلگرام دری باز است و مطمئن ا شما فرصت مناسب برای توسعه ی کسب وکار آنلاین را پیدا خواهید کرد.

ibaner.com/article/telegram.html

منتشر شده در آموزش طراحی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *