رفتن به نوشته‌ها

اندازه های استاندارد عکس و نسبت های عادی

آیا می خواهید بدانید که از چه سایز عکس باید در طراحی خود استفاده کنید؟ یا شاید ، اندازه های استاندارد عکس برای چاپ چه اندازه است؟ شما جای درست آمده اید.

ما تمام جزئیات مهم مربوط به اندازه تصویر و عکس (برای عکس و چاپ دیجیتال) را که لازم است بدانید توضیح خواهیم داد.

نسبت ابعاد چیست؟

قبل از اینکه به موضوع اندازه عکس ها بپردازیم ، بیایید ابتدا اصول نسبت تصویر را بررسی کنیم. نسبت تصویر یا عکس عرض آن را با ارتفاع آن به صورت نسبت مقایسه می کند .

10x8

نسبت های وجهی از کمترین مخرج مشترک استفاده می کنند. به عنوان مثال ، اگر عکسی 6000 پیکسل عرض و 4000 پیکسل ارتفاع داشته باشد ، نسبت تصویر آن 3: 2 است. (در این حالت می توان 6000 و 4000 را به 2000 تقسیم کرد). و نگران نباشید ، اگر نمی خواهید ریاضی انجام دهید می توانید از یک ماشین حساب نسبت ابعاد استفاده کنید .

اگرچه در مثال قبلی از یک عکس دیجیتالی استفاده شده است ، اما نسبت عکس ها نیز می تواند برای عکس های چاپی مرتبط باشد. چاپی با عرض 36 اینچ و ارتفاع 24 اینچ دارای نسبت ابعاد 3: 2 است.

نسبت های ابعادی شامل واحدهایی مانند پیکسل یا اینچ نیستند زیرا نسبت ابعاد صرفاً اندازه گیری رابطه بین عرض و ارتفاع است. می توان اندازه تصویر را تغییر داد و همان نسبت ابعاد را حفظ کرد. به عنوان مثال ، آن عکس چاپی 36 × 24 همچنین می تواند در 6 اینچ در 4 اینچ چاپ شود و همان نسبت 3: 2 را حفظ کند.

تغییر نسبت ابعاد و برش

وقتی اندازه یک تصویر را در فتوشاپ یا ویرایشگر عکس دیگری تغییر می دهید ، نسبت ابعاد به طور پیش فرض ثابت می ماند. عرض را تغییر می دهید و برای حفظ همان نسبت ابعاد ، به طور خودکار ارتفاع (یا بالعکس) را تنظیم می کند.

اگر عرض عکس تغییر کند اما ارتفاع تغییر نکند ، نسبت ابعاد تغییر می کند. این حالت در صورتی است که در کناره های عکس را برش دهید بدون اینکه بالا و پایین آن را نیز برش دهید.

  • عکس های دیجیتال توسط دوربین شما با نسبت ابعادی خاص و با تعداد مشخصی از پیکسل ها برای ارتفاع و عرض ثبت می شوند (بسته به دوربین ممکن است این تنظیمات قابل تنظیم باشد). اگر عکسی را با نسبت ابعاد متفاوت از نحوه عکسبرداری توسط دوربین چاپ می کنید ، برخی از برش ها اتفاق می افتد. این بدان معناست که یا لبه های بالا و پایین و یا لبه های کناره ها بریده می شوند.

بیایید نگاهی به یک مثال در دنیای واقعی بیندازیم. عکس زیر توسط نیا کا نسبت ابعادی 4: 3 دارد . اگر در 10 اینچ در 8 اینچ چاپ شود (نسبت ابعاد 5: 4) ، لبه های چپ و راست قطع می شوند ، همانطور که در عکس زیر با خطوط سفید نشان داده شده است.

10×8

اگر عکس در 6 اینچ در 4 اینچ چاپ شود (نسبت ابعاد 3: 2) ، بالا و پایین بریده می شود ، همانطور که با خطوط نارنجی عکس زیر نشان داده شده است.

6 4 4
نسبت های معمول برای عکس های دیجیتال
در حالی که عکس ها و تصاویر دیجیتال می توانند از هر نسبت ابعادی استفاده کنند ، تعداد کمی وجود دارد که بیشتر از سایر تصاویر رایج است. در زیر ، توضیحات مربوط به هر نسبت ابعاد مشترک را پیدا خواهید کرد و این عکس با ایمیل 35515 می تواند برای تجسم تفاوت ها کمک کند.

نسبت ابعاد 3: 2
نسبت ابعاد 3: 2

بسیاری از دوربین ها عکس ها را با نسبت ابعاد 3: 2 ثبت می کنند (عکس بالا 3: 2 است) ، بنابراین به راحتی یکی از رایج ترین عکس ها برای عکس های دیجیتال و چاپ است. اگر عکسی در 6 اینچ در 4 اینچ چاپ شود ، نسبت تصویر تغییر نمی کند ، بنابراین نیازی به برش یا برش نیست.

نسبت ابعاد 4: 3
نسبت ابعاد 4: 3

این نسبت ابعادی دیگری است که معمولاً توسط دوربین ها از جمله بسیاری از دوربین های تلفن های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. این نسبت برای تلویزیونهای قدیمی و مانیتورهای رایانه قبل از اینکه مدل های صفحه عریض به عادی تبدیل شوند ، این نسبت ابعادی معمول بود. این تصاویر کمی بیشتر از تصاویر 3: 2 جعبه ای هستند. خطوط سفید روی عکس بالا نشان دهنده نسبت ابعاد 4: 3 است.

نسبت ابعاد 16: 9
نسبت ابعاد 16: 9

این نسبت ابعاد استاندارد برای اکثر تلویزیونهای صفحه عریض و مانیتورهای رایانه است. از هر دو نسبت ابعادی که معمولاً در دوربین ها استفاده می شود ، گسترده تر و کشیده تر است. این توسط خطوط سفید در عکس بالا نشان داده شده است.

نسبت ابعاد 1: 1
نسبت ابعاد 1: 1

تصاویر مربع با نسبت 1: 1 دارای عرض و ارتفاع مطابقت دارند. نسبت ابعاد 1: 1 می تواند برای چاپ استفاده شود و همچنین در شبکه های اجتماعی از جمله عکس نمایه ای که در بسیاری از سایت ها استفاده می شود از محبوبیت برخوردار است. اینستاگرام همچنین به محبوبیت نسبت ابعاد 1: 1 کمک کرد. نسبت ابعاد 1: 1 با خطوط سفید در عکس بالا نشان داده شده است.

نکته حرفه ای: هنگام عکاسی از سوژه ، حتماً آن را در هر دو حالت افقی (افقی) و عمودی (عمودی) ثبت کنید. به این ترتیب عکس های شما در هر شرایطی بدون مشکلات مربوط به برش ناخوشایند قابل استفاده خواهند بود.

اندازه عکس های معمول برای چاپ
اگر می خواهید عکس های خود را چاپ کنید ، اندازه های مختلفی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. برخی از اندازه های معمول در جدول زیر نشان داده شده است.

اندازه عکس (اینچ) نسبت ابعاد استفاده کنید
2.5 3.5 3.5 5: 7 کیف پول
4 6 6 2: 3 البوم عکس
5 7 7 5: 7 البوم عکس
8 10 10 4: 5 نمایش دیوار
11 14 14 11:14 نمایش دیوار
16 20 20 4: 5 نمایشگر بزرگ دیوار
20 24 24 5: 6 نمایشگر بزرگ دیوار
30 20 20 2: 3 نمایشگر بزرگ دیوار
24 36 36 2: 3 نمایشگر بزرگ دیوار

در صورت چاپ عکس در جهت افقی در مقابل جهت عمودی (نسبت افقی و عمودی) ، نسبت های تصویر در جدول بالا تغییر داده می شود.

در اندازه های مختلف چاپ ممکن است از نسبت های مختلفی استفاده شود و شما می خواهید هنگام تصمیم گیری برای اندازه مناسب چاپ عکس خود ، این مسئله را در نظر بگیرید.

بخاطر داشته باشید که اگر عکس در یک نسبت ابعاد بارگذاری شود و در یک نسبت ابعاد دیگر چاپ شود ، برخی از برش ها یا برش ها اتفاق می افتد. اگر نسبت تصویر چاپ به بریدگی نیاز داشته باشد ، ممکن است سر شخصی که در بالای عکس قرار دارد بریده شود. بسته به جایی که عکس های خود را چاپ می کنید ، ممکن است قبل از سفارش بتوانید تصویر را در نسبت ابعاد چاپ پیش نمایش کنید ، اگرچه همیشه اینطور نیست.

برای جلوگیری از شگفتی های غیر منتظره ، می توانید از فتوشاپ یا ویرایشگر عکس دیگری برای برش دستی تصاویر به همان نسبت ابعادی که چاپ می کنید ، استفاده کنید. به این ترتیب کنترل برش یا برش را کنترل خواهید کرد و می دانید که عکس هنگام چاپ چگونه به نظر می رسد. این مهم هنگام سفارش چاپ بزرگتر اهمیت بیشتری پیدا می کند.

https://www.vecteezy.com/blog/design-tips/standard-photo-sizes

منتشر شده در آموزش طراحی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *