رفتن به نوشته‌ها

آیا اینستاگرام شبکه اجتماعی درستی برای تبلیغات نام تجاری شماست؟

اینستاگرام ماه گذشته خبر بزرگی را اعلام کرد ، این پلتفرم به طور رسمی از مرز 1 میلیون تبلیغ کننده در ماه گذشت.این یک دستآورد بزرگ برای یک پلتفرم به اشتراک گذاری عکس و یک سوال از اینکه این از کجا آمده است. اینستاگرام گزارش میدهد که 600 میلیون کاربر در جهان دارد که 400 میلیون هرروز به برنامه دسترسی پیدا میکنند…

اینستاگرام ماه گذشته خبر بزرگی را اعلام کرد ، این پلتفرم به طور رسمی از مرز 1 میلیون تبلیغ کننده در ماه گذشت.این یک دستآورد بزرگ برای یک پلتفرم به اشتراک گذاری عکس و یک سوال از اینکه این از کجا آمده است. اینستاگرام گزارش میدهد که 600 میلیون کاربر در جهان دارد که 400 میلیون هرروز به برنامه دسترسی پیدا میکنند.
در اواخر 2016 ، Pew Research Center گزارش داد که 32 % کاربران بزرگسال در آمریکا از اینستاگرام استفاده میکنند. این چیزی نیست که مهم نباشد، مخصوصا برای برنامه ایی که زمانی فقط مکانی سرگرم کننده برای مردم بود تا عکس های فیلترشده شان از غذایی که در آن روز سفارش داده اند را به اشتراک بگذارند. البته، حقیقت این است که اینستاگرام خیلی، خیلی بزرگتر از آن است و با 8 میلیون تجارتی که در حال حاضر در آن کار میکنند، قطعی است که بگوییم برندها در کسب و کار رونق گرفته اند.
همراه با اسنپ چت، اینستاگرام یکی از داغترین برنامه های شبکه های اجتماعی درحال حاضر است. ولی چطور میتوان فهمید که اینستاگرام برای کسب کارتان مناسب است یا نه؟ به جای چشم بسته اعتماد کردن، ارزش این را دارد که همه حقایق را درنظر بگیریم. ما نمیتوانیم به شما بگوییم که اینستاگرام به درد شما میخورد، ولی با نگاه کردن به قیمت ها، قالب تبلیغات و در نظر گرفتن امکانات و یادگیری یک مقدار بیشتر در مورد قسمت کاربری اینستاگرام، این برای شما ممکن خواهد بود تا از نتیجه گیری راجع به اینکه کدام برنامه شبکه اجتماعی برای برند شما مناسب است، مطلع شوید.
تبلیغ کردن در اینستاگرام چقد برایتان هزینه دارد؟

کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام را میتوان به صورت پرداخت به ازای هر مشارکت(تبادل)یا بر اساس تبلیغات CPM اجرا کرد.
چقدر میتوانید انتظار داشته باشید که برای تبلیغتان خرج کنید؛ در حالی که بر اساس هدفی که برای کارتان در نظر دارید و جمعیتی که مورد هدف قرار داده اید، متفاوت خواهد بود. eMarketing گزارش میدهد که به طور میانگین CPM ها بین 5 تا 6 دلار هستند، هرچند این ارزیابی از طرف خریدار میاید و به این ترتیب هزینه رسانه ها و دستمزد را شامل میشود. میانگین CPC ها بین 0.56 تا 0.72 دلار تخمین زده میشود.
حداقل بودجه روزانه مورد نیاز در اینستاگرام خیلی کم است، پس تبلیغ کنندگان کسانی که احتمال میدهند از نتیجه بدست آمده از پلتفرم ممکن است مطمئن نباشند، به راحتی میتوانند کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام را اجرا کنند بدون اینکه هزینه زیادی را به خارج از این سامانه پرداخت کنند.
چه قالب های تبلیغاتی در اینستاگرام موجود است؟

قالب های تبلیغاتی در اینستاگرام شبیه قالب های کمپانی والدینش، فیسبوک است. تمام قالب های تبلیغاتی اینستاگرام در قسمت فید (Feed) کاربر دیده میشود، با این تفاوت که، استوری های تازه معرفی شده تبلیغات در بین استوری های پست شده ظاهر میشوند.
1- تبلیغ تصویری

عکسی تکی است که در فید کاربر ظاهر میشود. شامل یک عکس، یک عنوان و یک گزینه تماس است.
2- تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی نیز در فید کاربر ظاهر میشود. تبلیغات ویدئویی شامل یک ویدئو به طول نهایتا 60 ثانیه که به صورت افقی یا عمودی میتواند ضبط شود، همچنین شامل یک عنوان، و یک گزینه برقراری ارتباط است. تبلیغات ویدئویی میتواند صدا هم داشته باشد.
3- تبلیغات چرخشی

تبلیغات چرخشی هم در فید هر کاربر ظاهر میشود. آنها شامل یک چرخشی از عکس و ویدئو هستند که کاربر میتواند آنرا بکشند (Swipe) تا محتوای بیشتری را پیدا کنند. تبلیغات چرخشی ابزاری برای توضیح کامل دادن در مورد یک برند یا کمپین و یا ارائه یک سری پیشنهادات است.
4- تبلیغات استوری

استوری برای اولین بار در سال 2016 معرفی شد ولی اخیراً به طور جهانی برای تبلیغ کنندگان منتشر شد. تبلیغات استوری ها چشمگیر هستند، تبلیغات تمام صفحه ای که بین استوری های کاربران نشان داده میشوند. صدا برای تبلیغات استوری ها به طور خودکار پخش میشود اگر کاربر صدا را روشن کرده باشد.
گزینه های تبلیغاتی مورد هدف من چه هستند؟

گزینه های تبلیغاتی اینستاگرام خیلی قوی هستند. به این معنی که بیشتر تبلیغ کنندگان، بدست آوردن نوع مخاطبی که به دنبالش میگردند را بدین گونه آسان میدانند:
1- موقعیت مکانی

برندها میتوانند کاربران را با استفاده از موقعیت مکانیشان مورد هدف قرار دهند. (مثل شهر، ایالت، کشور و غیره)
2- جمعیت شناسی

جمعیت شناسی پایه را مد نظر میگیرد که شامل جنسیت، سن یا زبان میشود.
3- رفتارها

مورد هدف قرار دادن کاربر بر اساس رفتارش بر اینستاگرام و فیسبوک است.
4- علایق

هدف قرار دادن کاربر با توجه به علایق آنها، مانند حساب های کاربری که دنبال کردند یا تبلیغاتی که با آن تعامل دارند.
5- مخاطبان سفارشی

درست مانند فیسبوک، اینستاگرام قابلیت نشان دادن تبلیغات به مشتریان در پایگاه داده خود، بر اساس آدرس ایمیل یا شماره تلفن را ارائه میدهد.
6- مخاطبان شبیه به هم

با استفاده از اطلاعات کاربران موجود برای ساختن “مخاطبان شبیه به هم” از کاربرانی که شبیه مشتریان شناخته شده هستند؛ بنابراین به احتمال زیاد به برند شما علاقمند میشوند.
7- هدفگیری خودکار

این جایی است که اینستاگرام مخاطبی را برای آگهی کنندگان (بر اساس تنوعی از سیگنال ها شامل موقعیت مکانی، جمعیت شناسی و علایق)میسازد. در رابطه با اهداف مبلغان، گزینه ها به طور مشابهی گسترده هستند. اهداف تجارت ها شامل گزینه های زیر هستند:
کلیک برروی وبسایت و تغییراتش، نصب برنامه ها، اخبار تصویری، آگاهی از نام تجاری، آگاهی محلی، دستیابی وتکرار.

تبلیغات در اینستاگرام چگونه با فیسبوک و اسنپ چت مقایسه میشود؟

فیسبوک صاحب اینستاگرام است. پس قالب آگهی ها و گزینه های موردهدف شبیه به هم هستند، اگرچه، همانظور که اشاره شد، مخاطبان اینستاگرام بیشتر قشر جوانان هستند. تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک شبیه به هم کار میکنند و هردو توسط مدیریت تبلیغات فیسبوک (Facebook ad manager) مدیریت میشوند. که باعث میشود برندهایی که در فیسبوک قبلاً تبلیغ میکرند به راحتی به فضای تبلیغاتی اینستاگرام وارد شوند.
با توجه به کمترین بودجه داده شده و CPM های قابل مدیریت، اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک بسیار دوستانه تر از اسنپ چت، جایی که کمترین قیمت CPM ها 40000 دلار در ماه به گوش میرسد، است. همچنین اینستاگرام از نظر قالب و نوع محتوا، تطبیق پذیری بالاتری دارد.
چه برندهایی معمولا در اینستاگرام تبلیغ میکنند؟

برند های مد و زیبایی و نحوه زندگی به طور معمول مشتاق استفاده از اینستاگرام و تبلیغ کردن در آن هستند. تا جایی که بسیاری از مردم هنوز فرض میکنند که این برنامه فقط برای این نوع برند ها مناسب است. حقیقت این است که تنوع بسیار زیادی در نوع برندهای تبلیغاتی در اینستاگرام وجود دارد. از شرکت های فناوری های مصرفی مثل اپل و سونوس(Sonos ) ، تا کالاهای مصرفی مثل Perrier و Lays و شرکت های خدماتی مثل Airbnb و Classpass ؛ همچنین برندهایی در صنعت با قدرت نفوذ در پیشنهادات تبلیغاتی پلتفرم وجود دارند.
مهمترین قسمت اینکه، تبلیغات اینستاگرام توسط برند های B2C مدیریت میشود. اگرچه بعضی از شرکت های B2C مثل Salesforce ازامکانات تبلیغاتی خود اینستاگرام استفاده میکنند.
چه کسانی در اینستاگرام هستند؟

  • مخاطبان اینستاگرام اغلب جوانان هستند، اگرچه در میان بزرگتر ها هم جمعیت قابل توجه بیشتر نسبت به اسنپ چت دارد. حدود 60 % درصد از بزرگسالان در سنین 18 تا 29 که آنلاین هستند، از اینستاگرام استفاده میکنند. در مقایسه با 33 % از بزرگسالان در سنین 30 تا 49 سال که از این پلتفرم استفاده میکنند. اینستاگرام کاربران خانم بیشتری نسبت به آقایان دارد و بیشتر در میان شهروندان محبوب است.
    این پلتفرم نرخ بالایی از تعامل را ایجاد میکند، که نزدیک به دو سوم کاربران اینستاگرام روزانه به آن دسترسی دارند. همچنین اینستاگرام اشاره میکند که 80 % کاربران حداقل یک برند را دنبال میکنند.
    آیا اینستاگرام برای شناخت برند مفید است؟

اگر هدف شما شناخته شدن برندتان است، اینستاگرام یک پلتفرم با ارزش برای شماست. امکانات هدف مندی قطعاً بوجود آمده اند که به برند ها در جهت دیده شدن در مقابل مخاطبان جدیدی قرار بگیرند که احتمالاً علاقمند به محصولات یا خدمات شما هستند. نه تنها اینستاگرام پلتفرم فوق العاده ای برای برای پیدا کردن مخاطبان جدید است، بلکه، خصوصا برای تعریف و شکل گیری برندتان بسیار مناسب است. اینستاگرام مکانی برای درخشش شخصیت برند شماست.
براساس گفته های اینستاگرام، 60 % از کاربران محصولات جدیدی را پیدا میکنند و 70 % کاربران بعد از تحت تاثیر قرار گرفتن از یک پست اینستاگرامی، اقدامی انجام میدهند. این اعداد حالت بسیار خوبی میسازد که کاربران با محتوای اینستاگرام به طور معناداری ارتباط برقرار میکنند.
آیا اینستاگرام برای بازاریابی تاثیرگذار، مناسب است؟

  1. اینستاگرام درحال تبدیل به یک مقصد برای بازاریابان است. طبیعت بصری پلتفرم، یک رقابت عالی را برای پیشرفت محصول در یک محیطی که احساس راحتی و اساسی دارید، بوجود آورده است. علاوه بر این، اینستاگرام سرشار از سرمایه گذاران با موقعیت خوب است، پس فرصت های مشارکت زیادی در آن وجود دارد.
    تبلیغات اینستاگرام – آیا برای برند شما مناسب است؟

تبلیغات اینستاگرامی تعهد نسبتا کم خطری است. حداقل هزینه ها کم است و یک طیف وسیعی از امکانات هدف گیری این اطمینان را حاصل میکند که برند ها قادر به حفظ کنترل دقیقی از مخاطبانی که با آنها در ارتباط اند، هستند. به دلیل اینکه اینستاگرام یک پلتفرم بصری )بینایی( است. این برای برند ها بسیار مناسب است که درک واضحی از زیبایی شناسی محتوا برای رسیدن به موفقیت در پلتفرم را داشته باشند. توانایی ایجاد جذابیت و محتوای بصری خیره کننده برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی بسیار الزامی است.
درست مانند هر کانال بازاریابی دیگر، تصمیم برای سرمایه گذاری باید بر اساس اهداف منحصر به هر برند باشد. که گفته شده، برای برندهایی با ظاهر قوی، هزاران مخاطب برای برقراری ارتباط وجود دارد، که اینستاگرام برای این کار شرطبندی خوبی است.
برای یادگیری بیشتر درمورد تبلیغات اینستاگرامی که بتواند به نام تجاری شما کمک کند، از سایت Blue Fountain Media Online بازدید کنید.

ibaner.com/article/insta-ads.html

منتشر شده در آموزش طراحی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *